ARTYKUŁY
W TYM DZIALE ZAMIESZCZAMY WASZE ARTYKÓŁY, PORÓWNANIA SPRZĘTU, RANKINGI, ITP.

DRAGSTAR CZY POINT? - Jest to najczęściej zadawane pytanie wśród początkujących bikerów.
Obie należą do najtańszych ram do sportów extremalnych.
Podaje trochę danych technicznych:


Leader Fox dragstar:

material ramy: aluminium 7005
komplet sterowy: 1-1/8" /stery wewnetrzne - 44 mm/
srodek suportu: BSA - 68mm
wspornik siodla: 27,2 mm
obejma podsiodlowa: 31,8 mm
kat rury podsiodlowej: 73
mocowanie do hamulca tarczowego: tak
wymienny hak przerzutki: tak
kolor: zielony
waga: 2,3 kg (14")
Rama znacznie dłuższa od pointa.


Point, Project x fun bike:

Materiał ramy: alu 7005
Stery: 1-1/8 stery zewnętrzne
Środek suportu: BSA 68mm
Wspornik siodła: 31,4
Mocowanie do hamulca tarczowego: tak
Wymienny hak przerzutki: tak
Kolor: czarny, biały
Waga: 2,3 (15")

Każda rama ma swoje zalety i wady:
POINT
+ poziome haki, możliwość zastosowania napędu single speed
- ryzykiem jest wstawienie do ramy zbyt dużego amora
- złej jakości malowanie
DRAGSTAR:
+Rama jest długa co umożliwia wstawienie amortyzatora
o większym skoku bez obawy że pęknie główka.
- zintegrowane stery
- brak poziomych haków
Tomii

***

ELASTOMERY CZY SPRĘŻYNY???
Obydwa rozwiązania stosowane są raczej w amortyzatorach z niższej półki.
Postaram się wymienić zalety i wady obu wariantów:

Elastomery:
+ mają lepsze tłumienie
+ są bardziej trwałe, nie ulegają tzw sklepaniu.
+ nie wymagają tak częstej konserwacji jak sprężyny
- bardzo twardnieją przy niskich temperaturach

Sprężyny:
+ odporne na niskie temperatury
+ miększe od elastomerów
- wymagają częstszej konserwacji
- po bardzo długim okresie użytkowania zdarza się, że ulegają sklepaniu (skróceniu)
- są cięższe niż elastomery

PODSUMOWANIE:
Oba zastosowania mają swoje wady i zalety. Często stosowane jest
użycie i elastomerów i sprężyn dla lepszej pracy amora.
Ja jednak bardziej polecam elastomery
Tomii

***

Dziś porównam dwóch odwiecznych rywali Marzocchi ( Junior T ) & Manitou ( Stance Kingpin ).
Postaram się krótko porównać obywda amorki.

Amorki mają po 170mm płynnego skoku.

MARZOCCHI JUNIOR T 05
-kąpiel olejowa
-system tłumienia SSV
-zewnętrzna regulacja naprężenia wstępnego
-sprężyny stalowe
-monolityczne golenie dolne FR wykonane z magnezu
-aluminiowe golenie górne ø32 mm
-aluminiowa rura sterowa FR

MANITOU STANCE KINGPIN 05
-waga:3,8 kilograma
-skok: 170 mm
-system tłumiacy: TPC+
-regulacje: odbicie , asysta powietrzna
-system smarowania: pół otwarta kąpiel olejowa z uszczelkami evil genius
-system amortyzujący: sprężyna z asysta powietrzną
-materiał goleni dolnych : aluminium
-materiaL goleni górnych: stal cr-mo czerniona 32 mm
-materiał rury sterowej: aluminium
-materiał korony:aluminium

Pozostaję tylko jeszcze kwestia ceny w tej kategori wygrywa Manitou 1990zł, Junior T 2200zł. Oba amorki występują również w opcji qr20. W tym przypadku Manitou kosztuje 2190zł a Juniorek 2650. Ja osobiście preferowałbym juniora, jednak marcok to marcok. Ale wybór należy do was. ( Podane ceny są cenami hurtowymi, ale zapewniam że obydwa amorki moza dostać w jeszcze niższych cenach )

Olo

***

RECENZJA:
Kierownica FUNN FAT BOY SLIM
idealna do dh, fr i streetu,
bardzo grube scianki i potwornie wytrzymala.
Szerokosc 710mm,
srednica 31,8,
aluminium 6061-T6.
Jezdze na niej przez dobre kilka miesiecy.
Bardzo dobre malowanie, ciężko jest je zadrapać.
Bardzo dluga, zwrotna, idealna do manuali, dropow, zjazdu.
Trzyma sie ja bardzo pewnie i bez obaw mozna poszalec, nawet w ostrym fr!

Kryzys

***

RECENZJA:
Mam do zaprezentowania manetkę SHIMANO ALIVIO.
Zestaw dźwigni przerzutek 8-rzędowy Rapid Fire Plus Alivio.
Ergonomicznie umiejscowienie kciuka i dźwigni spustowej
daje szybko działajacą indeksowaną zmianę przełożenia
dla obydwu przerzutek:
przedniej i tylnej.
Podłużne okienko, optyczny wskażnik przełożeń pozwalają
na sprawdzenie jednym spojrzeniem pozycji przełożeń.
Mam prawa manetke i spisuje sie rewelacyjnie, latwe
i szybkie zmienianie przełożenia.
Trzyma sie rewelacyjnie i swietnie wyglada.
Cena kompletu to zaledwie 130zl.

Kryzys

***

RECENZJA:
Dzisiaj mam do zaprezentowania pedały kultowej firmy
DaBomb.
Ich pełna nazwa to DaBomb Bomb Pedal.
Jeżdżę na tych pedałach od zeszłego sezonu
i jestem z nich w pełni zadowolony. Dzięki długim pinom świetnie
trzymają się nogi.
Oto techniczne specyfikacje pedałów:

-Korpus aluminiowy, odkuwany
-Łożyska uszczelniane
-Wymienne piny
-Oś ze stali CroMo
-Kolor: czarny
Cena: 99 zł

Olo

***

RECENZJA:
Rękawice NASTY.
Już dobrze znana firma Six Six One ma w swojej ofercie
rękawice Nasty. Sa one nadwyczajne, na początku juz po
kilku jazdach wydaje sie jakby miały się zetrzec,
lecz później nic sie z nimi nie dzieje. Doskonale
trzymanie, ochrona, wytrzymałosc a cena przystepna: ok 130zl.

Kryzys

***

RECENZJA:
Dziś przedstawię ochraniacze dobrze znanej firmy SixSixOne.
Ochraniacze te doskonale chronią podczas upadków całą nogę od uda w dół.
Dzięki patentowym gumkom i rzepom ochraniacze bardzo dobrze
trzymają się nogi i nie zsuwają. Całość uszyta z trwałego
i przewiewnego materiału uzupełnionego Neoprenem dzięki czemu ochraniacze są odporne na ścieranie. Na kolanie i łydce trwały, wykonany z tworzywa sztucznego ochraniacz. Od wewnątrz miękkie gąbki zapewniają ochronę i komfort podczas upadków i uderzeń. Jeżdżę na tych ochraniaczach od zeszłego sezonu i jestem z nich w pełni zadowolony. Dzięki skarpecie, przesuwanie się ochraniaczy podczas jazdy zostało ograniczone do minimum. Jedynym mankamentem tych ochraniaczy może być tylko brak osłony na łydki. Wszystko dostaniemy w przystępnej cenie, która wynosi ok 180zł POLECAM!!!!

Olo

***

RECENZJA:
a Chcialbym zaprezentowac wam gripy AUTHOR'A'.
Sa wykonane z miekkiej gumy z mozliwoscia przykrecenia ich do kierownicy. Swietenie je sie trzyma i daje poczucie bezpieczenstwa w zjazdach lub na hopach. Maja jeden minus- szybko sie scieraja, ale na jeden sezon w zupelnosci wystarcza. Zwlaszcza ze cen nie jest wygorowana zaledwie 39zl.

Pacanofka

***

RECENZJA:
Rama NORTH SHORE STREET LEGAL.
Ultra-streetowa rama ze stali cro-mo 4130. Możliwość montażu pegów i rotora. Poziome haki. Regulowana długość tylnych widełek. Rozmiar 14". Dostępna w kolorze czarnym i pomarańczowym. Waga 3300g Kąt główki - 69 przy widelcu 130mm Kąt rury podsiodłowej - 70,5 przy widelcu 130mm Długość rury górnej - 562mm ATT (rzeczywista długość), 591mm TTT (teoretyczna długość przy widelcu 130mm) Długość tylnego widelca - 405-425mm Wysokość główki - 120mm Swietnie wyglada z amortyzatorem jak i z widelcem. Idealna do streetu, dualu, dirtu, istnieje wiele regulacji. Bardzo wytrzymala i w dosc przystepnej cenie: 1000-1200zl.

Kryzys

***

MARZOZZHI DROP OFF 1.
Idealne rozwiazanie dla fr'owcow! Skok 130mm wystarcza by skoczyc stair gapy, dropy, pokonac zjazdy dh. Golenie gorne pokryte teflonem, dolne wykonane z magnezu, malowane na czarno. Laczenie korony z goleniami gornymi w procesie CrySoft. Golenie 32mm, tlumienie SSVF, kolor szary, regulacja szybkosci odbicia, blokada ETA. Amortyzator wykorzystuje 110-120mm plynnego skoku, pozniej utwardza sie i nie mozna go dobic. Jednak przy ustawieniu najwolniejszej kompresji powrotu amortyzator traci kilka milimetrow skoku. Z amora w ogole nie wycieka olej co czeste jest u innych producentow. Uszczelki sa ultra szczelne, lecz po pewnym czasie nalezy wyczysci je, gdyz gromadzi sie tam troche brudu (wystarczy co kilka miesiecy). W tym sprzecie mamy zwykla oske, jednak jest on bardzo sztywny. Amor nie ma zadnych odchylen i nie jest wiotki. Amortyzator nie "szczyka", gladko wchodzi jak i wychodzi, nie zacina sie. Nadaje sie on do fr, dirtu, st, dh dzieki duzej regulacji kompresji. Cena u dystrybutora to 2750zl, jednka mozna go dostac za 1400-1800zl, zaleznie od kogo i jakiego kraju.

Kryzys

***

Obrecze Sun Rims: Double Track i Ditch Witch.
Kazdemu znana ta pierwsza felga. Czolowka dh jezdzi na takich, polecane sa rowniez do ciezkiego streetu i dualu! Bardzo niska waga- 640g, szerokosc- 43mm, bardzo wysoka.. Wystepuje wersja laczona na rekaw (cena- 159zl) i wersja spawana (cena- 219zl). Mozna kupic w rozmiarze 26" i 24". Nie ma scianek bocznych, czyli stosowac mozna tylko hamulce tarczowe. Obrecz super wytrzymala. Felga Ditch Witch uzywana jest w niektorych gotowych, zlozonych przez producentow rowerach. Idealnie nadaje sie do dj, streetu, trialu, fr i lekkiego dh. Jest to typowa obrecz: niska i dosc szeroka. W rowerach gotowych jest zmieniona nazwa, gdyz normalnie jest to Rhyno Lite. Jednak nie jest wcale az tak super lekka. Waga jednak nie przeszkadza, gdyz nie jest tak duza jak, np.: u Double Wide'a . Cena felgi jest wyzsza niz 100zl.

Kryzys

© Copyrights 2004-2005 by E. KARPINSKI & T. SIUDZIAK. Wszelkie prawa zastrzeżone.